Media, czyli o oddzielaniu ziarna od plew

Oddziaływanie ideologiczne i propagandowe przynosi znacznie lepsze i trwalsze rezultaty, bez konieczności utrzymywania licznych sił policyjnych Czytaj więcej »

 

A może dystrybucja bezadresowa?

Ulotki są znanym od lat i cały czas chętnie stosowanym środkiem reklamowym. Od dawna wróży się ich kres, a jednak nadal wiele firm, zarówno małych, jak i wielkich, inwestuje w ten sposób promocji swych usług i produktów. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ ulotki pozostają jednym z najbardziej opłacalnych i skutecznych narzędzi reklamowych, szczególnie jeśli wybierze się dystrybucję bezadresową.

Ulotka na ulicy a ta w skrzynce na listy

Wszyscy wiemy jak często ulotki rozdawane na ulicy przypadkowym osobom trafiają natychmiast do koszy na śmieci. Jednak, kiedy ulotka trafi w ręce osoby potencjalnie zainteresowanej ofertą i zostanie znaleziona w skrzynce na listy wśród osobistej korespondencji, szansa na to, że odbiorca zapozna się z jej treścią znacząco wzrasta. Rachunek w przypadku wykorzystania ulotki jako środka reklamy jest prosty – im więcej osób faktycznie przyjrzy się ulotce, tym więcej z nich zostanie Klientami promowanej marki. Ulotka znaleziona w skrzynce na listy zostanie zabrana do domu, a tym samym czas jej potencjalnego oddziaływania na odbiorcę jest o wiele większy niż w przypadku materiałów reklamowych rozdawanych na ulicy.

Od czego zależą efekty dystrybucji bezadresowej?

Skuteczność dystrybucji materiałów bezadresowych jest potwierdzona obiektywnymi badaniami statycznymi, z których wynika, że 2 na 3 mieszkańców miast korzysta z gazetek reklamowych i zgadza się na ich otrzymywanie. Oczywiście efekty takiej kampanii zależą przede wszystkim od pomocy wybranych specjalistów, a więc przemyślanego i skupiającego uwagę projektu ulotki oraz doświadczenia firmy zajmującej się kolportażem. Decydując się na wsparcie takich marek jak Dystrybucja Polska, przedsiębiorca zyskuje pewność, że jego ulotka trafi do osób należących do określonej grupy docelowej, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z reklamowanej oferty, przynosząc wymierny zysk.

Co można w ten sposób osiągnąć?

Profesjonalnie zaplanowany i zrealizowany mailing bezadresowy dotrze do ściśle określonego obszaru, wybranego na podstawie dokładnej analizy grupy docelowej – wieku, statusu społecznego czy stylu życia potencjalnego odbiorcy. Przekaz reklamowy trafia tu dokładnie tam, gdzie powinien i dokładnie wtedy, kiedy powinien. Taka ulotka pozwala na jednoczesną prezentację wielu produktów czy usług, daje możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, a także zwiększenia świadomości marki. Dodatkową zaletą tego rodzaju reklamy jest możliwość precyzyjnej oceny jej skuteczności.

Współcześnie dystrybucja bezadresowa przeprowadzana przez doświadczone firmy wykorzystuje wiele innowacyjnych rozwiązań wspomagających skuteczność przeprowadzanych kampanii i zwiększających ich płynność. Jest to chociażby kontrola postępów dystrybucji dzięki aplikacjom GPS, systemy doboru rejonu kolportażu czy rozbudowane bazy danych adresowych i map. Wszystko to sprawia, że inwestując w tego typu reklamę bezpośrednią, można rzeczywiście oczekiwać jej pozytywnych efektów.