Szwajcarzy zdecydowali o obniżce VAT, który i tak jest tam bardzo niski

Szwajcaria rządzi się swoimi prawami. Instytucja referendum, nieznana w takiej skali w innych krajach, pozwala obywatelom rzeczywiście współdecydować o tym, jakie prawo jest tam stanowione Czytaj więcej »

 

Bankowość mobilna w Polsce

Według danych z I kwartału 2014 r. z bankowości mobilnej korzysta 2,8 milionów Polaków. Co ciekawe, deklarowany przez naszych rodaków poziom zaufania do dokonywania płatności przez internet lub za pomocą telefonu komórkowego jest prawie tak wysoki jak w krajach skandynawskich i o wiele wyższy niż w Grecji czy Hiszpanii. Polacy nie boją się korzystać z bankowości mobilnej i z każdym rokiem znajduje ona coraz liczniejsze grono zwolenników.

Bankowość mobilna, czyli mobile banking to możliwość dokonywania opłat z konta oraz możliwość przeprowadzania szeregu innych operacji finansowych za pomocą odpowiednich aplikacji. Od szerzej pojętej bankowości elektronicznej różni się tym, że nie wymaga używania spowalniającej aktywność przeglądarki, a jedynie aplikacji działających w systemach technologii WAP.

Ciągły rozwój mobilnej bankowości

Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego opublikował swoje szacunkowe dane, z których wynika, że tylko w tym roku do rąk Polaków trafi 6,58 milionów nowych urządzeń typu smartfon. Taka wartość daje wynik o 23 procent wyższy niż w 2013 r.! Automatycznie oznacza to także wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej i jej nieuchronne przenikanie do codziennej funkcjonalności.

Wszystkie banki stawiają obecnie na rozwój tych kanałów komunikacji, które związane są z używaniem smartfonów lub tabletów. Działanie tego rodzaju aplikacji w pigułce dobrze prezentuje filmik Getin Banku:


Korzyści dla banku i klienta 

Korzystanie z mobilnych aplikacji w celu dokonywania transakcji finansowych to przede wszystkim oszczędność czasu. Jak widać chociażby na filmiku wygenerowanym przez Getin Bank, nie istnieje tu nawet konieczność wchodzenia na stronę banku, tradycyjnego logowania się itd. Oznacza to, że poza szybkością, mobile banking charakteryzuje się także prostotą i – co najważniejsze – bezpieczeństwem. Smartfony nie zapamiętują haseł i loginów, a ich zabezpieczenia nie różnią się niczym od zabezpieczeń bankowych stron internetowych.

Dodatkowe atuty mobile banking to niskie koszty przeprowadzania operacji, pośrednie i bezpośrednie, a także możliwość bieżącej kontroli wydatków. Banki z kolei mogą cieszyć się rosnącymi wynikami finansowymi, rozłożeniem kosztów stałych na większą liczbę użytkowników oraz możliwością promowania swoich produktów. Z pewnością bankowość mobilna umożliwia im dotarcie do znacznie szerszej grupy odbiorców niż bankowość tradycyjna, a nawet elektroniczna (internetowa).