Zagłada Żydów bez dotacji?

Mają swoją stronę w internecie. Reklamują najnowszy numer. Jakie m.in. teksty można tam znaleźć? Czytaj więcej »

 

Jak bezpiecznie wysyłać produkty do klientów?

Jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż online, musisz wiedzieć, jak pakować i wysyłać rzeczy, aby dotarły do klienta w idealnym stanie. Unikniesz w ten sposób kłopotliwych i czasochłonnych reklamacji oraz dochodzenia swoich roszczeń u kuriera. Poznaj dobre praktyki dotyczące wysyłek paczek.

Zapakuj produkty i prześlij je jak najszybciej po złożeniu zamówienia przez klienta

Kiedy klient złożył i opłacił zamówienie, nie pozostaje nic innego, jak zapakować towar i przesłać go pod wskazany adres. Czas wysyłki jest kluczowy dla większości osób zamawiających w sklepie internetowym. Prawdopodobnie klienci, którzy zbyt długo będą czekali na swoje produkty, będą poirytowani i mogą wystawić sklepowi negatywną opinię. Opracowanie systemu szybkiego i sprawnego dostarczania towarów zapewni zadowolenie klientów.

Zaoferuj darmową dostawę

Istnieje wiele sposobów na zachęcenie klientów do robienia zakupów w naszym sklepie internetowym. Jednym z nich są kupony rabatowe. Inną metodą może być zaoferowanie bezpłatnej wysyłki.

Chociaż propozycja bezpłatnej wysyłki może wydawać się szkodliwa dla wielkości zysków, na dłuższą metę może się okazać, że klienci będą skłonni wydać więcej pieniędzy, jeśli wyeliminują koszty wysyłki. Dlatego najprawdopodobniej koszty wysyłki pokryją się same, a Ty możesz nawet zwiększyć swoje zyski.

Jeśli nie możesz jeszcze zaoferować swoim klientom darmowej dostawy, zapewnij im kilka opcji wysyłki, wśród których znajdą się droższe i tańsze, szybsze (oferowane np. przez epaka.pl) i wolniejsze (paczka ekonomiczna PP).

Nigdy też nie zawyżaj kosztów wysyłki. Zawsze podawaj rzeczywiste stawki. Jeśli spróbujesz zarabiać na wysyłce, klienci to zauważą (w końcu cenniki kuriera czy Poczty Polskiej łatwo znaleźć w sieci i porównać) i nie będą zadowoleni. A sprzedaż online polega przede wszystkim na zadowoleniu klientów.

Uprość warunki zwrotu

W ten sposób działa np. marka Zalando, która wraz z produktem przesyła w paczce naklejkę z kodem do kuriera. Gdy zajdzie potrzeba zwrotu lub wymiany produktu, klient wchodzi na stronę, zaznacza, kiedy może przekazać na ręce kuriera paczkę do przesłania do sklepu i w zasadzie gotowe. Wszelkie niezbędne dokumenty do dostarczenia przesyłki z powrotem do firmy znajdują się u odbiorcy. Ułatwienie życia naszym klientom – to jedna z lepszych rzeczy, które możemy dla nich zrobić.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *