Czy weta prezydenta to ustawka?

Zacznijmy od wyjaśnienia jednej sprawy. Otóż nie wierzę, żeby sprawa, z którą mamy do czynienia nie była częścią pewnej politycznej gry Czytaj więcej »

 

Mądrze wpływać na odbiorcę, czyli uczyć reklamą

Świat reklamy jest przeładowany banalnymi hasłami, skojarzeniami oraz niewnoszącymi nic wartościowego do życia odbiorców obrazami. Ponieważ marketing ma niezwykle silną moc wpływania na zachowania i trendy sprzedażowe, niezmiernie istotne jest, by strategia kampanii reklamowej była dobrze przemyślana.

Jak wynika z raportu CBOS, stale rośnie liczba aktywnych użytkowników internetu. Prognozuje się, że w 2015 roku aż dwie trzecie Polaków (67%) będzie systematycznie korzystało z dostępu do sieci. Należy zaznaczyć, że internet stał się bardzo powszechnym kanałem wymiany dóbr, a co czwarty Polak deklaruje, że robi zakupy online (źródło: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_082_14.PDF).

Odpowiednio sformułowany przekaz treści, również tych zamieszczanych w prasie, na stronach WWW, blogach, portalach informacyjnych i w telewizji korzystnie wpływa na zwiększenie zainteresowania produktami i usługami wśród użytkowników (źródło: http://websites.psychology.uwa.edu.au/labs/cogscience/Publications/Ecker.2014IP.JEPA.pdf). Każda kampania reklamowa powinna skutkować długoterminowym wzrostem przywiązania konsumentów, dlatego też ważne jest precyzyjne jej zaplanowanie oraz wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych.

Reklama zachęca i uczy

O skuteczności przekazu reklamy w dużej mierze decyduje jej wiarygodność, co można uzyskać dzięki naukowo-informacyjnemu charakterowi oraz poprzez zaangażowanie specjalistów z dziedziny, której dotyczy oferowany produkt/usługa. Treści reklamowe dedykowane są określonej grupie odbiorców, ale podstawową ich zaletą musi być fakt, że są dla czytelnika interesujące i rozszerzają jego wiedzę na dany temat. Pierwszym krokiem w kreowaniu strategii marketingowej jest określenie odbiorców wybranej formy reklamowej. Adresaci przekazu powinni być zidentyfikowani pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania oraz zainteresowań. Zamieszczanie reklam na różnych stronach internetowych o zbliżonej tematyce umożliwia dotarcie do użytkowników poszukujących w internecie komunikatów na dany temat. Jednak forma reklamy jest daleka od klasycznego banneru – polega ona na dostarczeniu informacji, które zaciekawią internautę i zachęcą go do dalszych poszukiwań, a także do zakupów (reklama kontekstowa).

Techniki targetowania

Sieci kontekstowe dają między innymi możliwość targetowania behawioralnego i kontekstowego. Targetowanie behawioralne polega na selekcji odbiorców reklamy na podstawie ich zachowań przy pomocy analizy aktywności internautów na wybranym portalu. Targetowanie kontekstowe dokonuje natomiast podziału z punktu widzenia tematyki zainteresowań. Bez względu na wybór formy retargetingu jego zadaniem jest zwiększenie konwersji na linii adresat-odbiorca. Największą szansę na sukces mają firmy, które decydują się na prowadzenie kampanii reklamowej nie za pomocą jednego, ale wielu narzędzi do kierowania ruchu, a także stosują retargeting.

Przemyślana kampania reklamowa

Kreowanie przekazu reklamowego tak, by odbiorca przede wszystkim czerpał z działań marketingowych jakąś korzyść, nie może być przypadkowe i chaotyczne. Zalecane jest korzystanie z wiedzy ekspertów, których specjalnością jest kreacja contentu, jak np. LeadBullet. Profesjonaliści z tej dziedziny prowadzą kampanie reklamowe w sposób wielokanałowy poprzez: content marketing (publikacja wartościowych i interesujących treści), reklamę behawioralną (bezpośrednie kierowanie treści redakcyjnych do osób zainteresowanych) oraz budowanie wizerunku firmy dzięki kompleksowym działaniom SEO/SEM.