Media, czyli o oddzielaniu ziarna od plew

Oddziaływanie ideologiczne i propagandowe przynosi znacznie lepsze i trwalsze rezultaty, bez konieczności utrzymywania licznych sił policyjnych Czytaj więcej »

 

Nienaganny firmowy wizerunek w internecie w kilku prostych krokach

Kiedyś klienci znajdowali usługodawców tradycyjną drogą - wchodzili do siedziby firmy gdy zauważyli ją podczas spaceru, dowiadywali się o niej z szyldu czy od znajomych, czasami dzwonili by umówić spotkanie czy zadać nurtujące ich pytania. Dziś priorytetem w zdobywaniu klientów jest obecność w Internecie oraz posiadanie poczty mailowej. Jedynie niewiele firm posiada jeszcze telefon stacjonarny, żadna natomiast nie może pozwolić sobie na brak maila kontaktowego. To, że posiadasz konto poczty elektronicznej wydaje się więc oczywiste, jednak nie tak oczywisty jest już wybór odpowiedniego programu pocztowego, czy nawet adres.

Przyjrzyj się więc Twojej poczcie mailowej i oceń, czy z perspektywy klienta kontakt z Tobą jest łatwy. Zwróć uwagę na adres mailowy, zastanów się jak szybko odpowiadasz na otrzymane wiadomości - jednym słowem, czy komunikacja z Twoją firmą jest szybka, łatwa i przyjemna? Jeśli masz wątpliwości oznacza to, że czas coś zmienić. Przede wszystkim zadbaj o to, by Twój adres mailowy był jak najbardziej profesjonalny i łatwy do zapamiętania. Nie używaj swoich prywatnych kont mailowych, nie zakładaj firmowej poczty na ogólnodostępnych serwerach takich jak Wirtualna Polska czy Gmail. Brzmij profesjonalnie, a z pewnością tak też będziesz postrzegany. Adres Twojej poczty powinien zawierać nazwę firmy lub jego skrót. Dodaj do tego krótki przedrostek info lub kontakt, a po znaku @ wpisz nazwę firmy. Dzięki temu łatwo będzie go zapamiętać.

Postaraj się również o to, by jak najszybciej odpowiadać na otrzymane wiadomości. Podniesie to Twoją wiarygodność, a zaufanie klientów wzrośnie. W większości profesjonalnych programów możesz ustawić sobie powiadomienia o otrzymanym mailu. Mogą pojawiać się one na ekranie Twojego komputera lub nawet być wysyłane smsem. Zorientuj się na rynku co dokładnie oferują Ci poszczególne programy. Możesz skorzystać z darmowych serwerów, które pozwalają na wygenerowanie własnego adresu lub skorzystać z oprogramowania, które nie tylko zapewni Ci łatwy dostęp do poczty, ale również pomoże w archiwizacji dokumentów czy ułatwi komunikację pomiędzy pracownikami. Poczta firmowa to Twoje główne narzędzie w zdobywaniu klientów i komunikacji z nimi - nie lekceważ jej!