Katastrofalna lufa z historii

Prowizorka w Polsce jest najtrwalszym elementem krajobrazu, co widać po stawkach VAT – u Czytaj więcej »

 

Nowoczesny sprzedawca kreuje nawyki konsumenta

Polacy przekonują się do robienia zakupów w internecie i dokonywania transakcji za pomocą smartfonów. Na popularności zyskują zagraniczne serwisy zakupowe, z drugiej strony coraz więcej polskich e-sklepów oferuje sprzedaż poza rodzimym rynkiem.

Sklepy internetowe spodziewają się w tym roku rekordowych obrotów. Koniunkturę poprawia zwłaszcza okres przedświąteczny. Polacy masowo zamawiają wówczas prezenty. Aby zaoszczędzić czas i pieniądze, zakupów dokonują często bez wychodzenia z domu, nawet kilka tygodni przed świętami.

„To czas wytężonej pracy. Zwykle nasz sklep wysyła do klientów około 200 paczek dziennie, przed świętami liczba wzrasta do 800 przesyłek w ciągu dnia” - mówi Andrzej Darski z Krakowa, współwłaściciel sklepu internetowego.

Polacy najczęściej kupują w sieci odzież, akcesoria i dodatki. Wśród najchętniej kupowanych produktów są również płyty, książki i akcesoria elektroniczne – dowodzi raport „E-commerce w Polsce 2016”.

Handel w internecie ma potencjał


Inwestorzy nie mają wątpliwości, że ten rynek ma ogromny potencjał. Wraz z chęcią dokonywania zakupów w sieci, wzrasta także zainteresowanie transakcjami płatniczymi realizowanymi przez internet. Używając smartfona, płacić za zakupy można bowiem w każdym miejscu i w każdym czasie. Taką formę wybiera już 37 procent internautów.

konsument01

Do liderów płatności mobilnych należy Dotpay. System został dostosowany do najnowocześniejszych rozwiązań. Z badań „eCommerce Polska 2015” realizowanych dla Gemius wynika, że szybkie płatności przy robieniu zakupów preferuje 6 na 10 klientów sklepów internetowych.

Konsument ceni możliwość wyboru

Konsument, który zaoszczędza nie tylko czas i pieniądze, stawia również na wygodę, a także możliwość dokonywania płatności w różnych walutach. Umożliwia to Dotpay, czyli system, który działa od kilkunastu lat i oferuje bezpieczne płatności i szeroki dostęp do przelewów elektronicznych.

Płatności walutowe rozliczane są w kilku modelach. Konsument może zapłacić za towar lub usługę w walucie karty. Sprzedawca otrzymuje wtedy kwotę zadeklarowaną w zleceniu płatności. Taka usługa obejmuje aż 32 waluty.

Model o nazwie Euro Payments Area pozwala przyjmować gotówkę wyłącznie w euro, a więc stworzono go z myślą głównie o klientach mieszkających na obszarze Unii Europejskiej.

Dotpay pozwala też jednak przyjmować wpłaty w obcych walutach, bez przewalutowania. Dotyczy to rozliczeń w euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich. Warto podkreślić, że przy realizacji transakcji spełniane są restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa. Dotpay posiada bowiem odpowiednie certyfikaty, które gwarantują bezpieczeństwo danych osobowych i danych kart kredytowych.

Coraz więcej Polaków robi zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Największą popularnością cieszą się e-sklepy brytyjskie, niemieckie czy chińskie. Z drugiej jednak strony wzrasta liczba polskich sprzedawców internetowych, którzy próbują podbić swoimi produktami rynki zagraniczne. Klientów z zagranicy przyciąga nie tylko asortyment, ale też atrakcyjna cena. Polski sprzedawca, pozyskując konsumenta z zagranicy, powinien umożliwić mu regulowanie płatności w łatwy i bezpieczny sposób.


One Response to Nowoczesny sprzedawca kreuje nawyki konsumenta

  1. Waldemar napisał(a):

    200 paczek dziennie i przed swietami 800 paczek w ciagu dnia.. no no. Chyba sie panu Andrzejowi zera pododawaly. zapewne chcial powiedziec 2 paczki dziennie a przed swietami 8 paczek dziennie. Generalnie wierzymy takim informacjom tak jak wierzymy w Swietego Mikolaja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *