Media, czyli o oddzielaniu ziarna od plew

Oddziaływanie ideologiczne i propagandowe przynosi znacznie lepsze i trwalsze rezultaty, bez konieczności utrzymywania licznych sił policyjnych Czytaj więcej »

 

Oferta szkoleniowa na rynku

Niezależnie od tego czy mówimy o szkoleniach stacjonarnych czy internetowych, szkolenia niewątpliwe stanowią obecnie popularną formę dokształcania się, coraz chętniej wybieraną przez osoby w różnym wieku.

Osoby  zainteresowane pozyskaniem nowych umiejętności oraz wiedzy nie powinny mieć problemu ze znalezieniem właściwego kursu. Bowiem równolegle do szkoleń biznesowych, prowadzone są kursy o tematyce zawodowej. I jak się okazuje, wiedza nie zawsze kosztuje, bo z wielu szkoleń można skorzystać bezpłatnie. Trzeba tylko dobrze poszukać informacji na ten temat.

Szkolenia bezpłatne


Jeśli chcemy podwyższyć swoje kwalifikacje, a nie dysponujemy środkami finansowymi na ten cel, powinniśmy się zapoznać przede wszystkim z ofertą urzędów pracy. Obok pieniędzy pozyskanych z budżetu państwa dysponują one środkami unijnymi, za które również organizują ciekawe szkolenia. Niestety tutaj osoby niezarejestrowane jako bezrobotne mogą mieć problem z przyznaniem udziału w kursie.

Dlatego w takiej sytuacji warto jest rozejrzeć się za szkoleniami online. Przykładem mogą kursy organizowane przez Google, na temat różnych narzędzi internetowych, typu Google Analytics czy Google AdWords. I co ważne, szkolenie takie również kończy się pozyskaniem certyfikatu.

Innym rozwiązaniem jest uczestnictwo w webinarach organizowanych przez wiele firm. Takie spotkanie online trwa najczęściej około godziny. Specjalista do spraw związanych z ISO, obsługą programów graficznych czy z zakresu medycyny, dzieli się wartościowymi informacjami z uczestnikami. Oczywiście takie spotkanie nie kończy się zazwyczaj zdobyciem dokumentu, ale na pewno stanowi cenne źródło wiedzy. Warto więc obserwować strony internetowe firm, których ofertą się interesujemy, aby o czasie dowiedzieć się o webinarze.

Szkolenia płatne

Opłaty za szkolenia komercyjne są uzależnione przede wszystkim od rodzaju, czasu trwania szkolenia i firmy organizującej. Ceny na polskim rynku wahają się od kilkuset złotych za dzień szkolenia, do kilku tysięcy.

Wspomniane wyżej szkolenia nt. Google Adwords lub Google Analytics także występują w formie płatnej i kosztują ok. 500 zł + VAT za dzień szkolenia. Inny przykład to szkolenia ISO. Koszt takiego kursu waha się w granicach 2-3 tys. złotych. Trwa najczęściej 2-3 dni i kończy się zdobyciem certyfikatu.

Jak widać w zależności od tematu szkolenia różnice w cenach są znaczne.

Obok szkolenia ISO możemy skorzystać również ze szkolenia z obsługi programów graficznych, poświęconego rozwojowi biznesu, pisania artykułów czy typowo zawodowego jak operator wózka widłowego.