Braun: To zła historia jest matką złej polityki

To zła historia jest matką złej polityki. Niech się wam broń Boże nie wydaje, że możecie rozszerzyć waszą, piękną wolnościową idee, nie wracając do historii Czytaj więcej »

 

Pendolino

Nieudolny rząd koalicji PO-PSL wpuścił całe Polskie Koleje Państwowe w kolejny kanał ekonomiczny. Szumnie reklamowane włoskie „Pendolino” odbije się czkawką również na innych polskich przedsiębiorstwach. Upadną nasze zakłady produkujące wagony kolejowe i elektrowozy. Podrożeją bilety kolejowe i ceny za przewozy.



Tysiące dotychczasowych maszynistów oraz pracowników zakładów remontujących tabor kolejowy czeka taki sam los jak 1450 pracowników Fiat Auto Poland, zwolnionych w tym roku na bruk w Tychach. Pendolino, czyli po polsku „wahadełko” rozjedzie całą PKP i przekształci je w włoski grajdołek interesów właścicieli z Italii i innych krajów.

Pan premier Donald Tusk powinien wiedzieć, że karierę tego włoskiego pociągu zapewnił m.in. dział reklamy i marketingu koncernu Fiat Ferroviaria. Warto przypomnieć, że Najwyższa Izba Kontroli wniosła pod koniec XX wieku o przerwanie negocjacji z Fiat Ferroviaria i unieważnienie przetargu. W konsekwencji Zarząd PKP unieważnił przetarg w grudniu 1999 roku.

Fakt, że obecny producent „Pendolino”  nosi nazwę „Alstom” wcale nie oznacza,  że mamy do czynienia z produkcją spoza Włoch, bo Alstom po prostu przejął Ferroviaria, zatem infrastruktura i lokalizacja, producenta „wahadełka” pozostała ta sama, a co najistotniejsze, większość pracowników reprezentuje interesy rynku pracy Italii.

Zatem kupując Pendolino rząd Donalda Tuska daje nowe miejsca pracy Włochom, natomiast Polaków zatrudnionych w PKP i całym naszym przemyśle kolejowym już za dwa lata czeka bezrobocie!

Rajmund Pollak


3 Responses to Pendolino

  1. wolnościowiec napisał(a):

    A kto pendolino będzie obslugiwal tez Włosi, jezel z PKP odejdzie czesc luzdi to tylko zrobi dobrze tej firmir, jeszcze jak by została firma prywtna, to już bylby sukces. Ale ci co siedza przy korytach zarowno PKP jak i rządu do tego nie dopuszczą. A swoją drogą to wie pan ile będzie tych pociągów, zamiast ogólnikowo to proszę trochę więcej danych, bo to jest tylko bicie piany.

  2. Marko napisał(a):

    No iz kolejny idiota i gamon gospodarczy sie cieszy. Kur…jak te 20 lat PRL bis wypralo mozgi tylu osobnikom ?????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Halleth napisał(a):

    Zamiast o nowych pociagach, wolalbym poczytac artykul o tym jakie sa plusy i minusy obecnego systemu kolei w PL. W sensie – ilu ludzi tam pracuje, ilu z nich to prezesi i sekretarki a ile jest rzeczywistej sily roboczej. Porowanie tych danych z danymi dotyczacymi duzych koncernow. Ile towarow/ludzi transportowanych jest przez kolej i z jaka predkoscia i jak sie to ma do transportu drogowego. Ewentualnie jakie sa koszty utrzymania calego kolejnictwa w stosunku do kosztow utrzymania i budowy drog – to znaczy czy hipotetyczna likwidacja kolei z (oczywiscie hipotetycznym) przeniesieniem srodkow na drogi wplynelaby zauwazalnie na stan transportu drogowego, czy tez jest to kropla w morzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *