Media, czyli o oddzielaniu ziarna od plew

Oddziaływanie ideologiczne i propagandowe przynosi znacznie lepsze i trwalsze rezultaty, bez konieczności utrzymywania licznych sił policyjnych Czytaj więcej »

 

Pendolino

Nieudolny rząd koalicji PO-PSL wpuścił całe Polskie Koleje Państwowe w kolejny kanał ekonomiczny. Szumnie reklamowane włoskie „Pendolino” odbije się czkawką również na innych polskich przedsiębiorstwach. Upadną nasze zakłady produkujące wagony kolejowe i elektrowozy. Podrożeją bilety kolejowe i ceny za przewozy.



Tysiące dotychczasowych maszynistów oraz pracowników zakładów remontujących tabor kolejowy czeka taki sam los jak 1450 pracowników Fiat Auto Poland, zwolnionych w tym roku na bruk w Tychach. Pendolino, czyli po polsku „wahadełko” rozjedzie całą PKP i przekształci je w włoski grajdołek interesów właścicieli z Italii i innych krajów.

Pan premier Donald Tusk powinien wiedzieć, że karierę tego włoskiego pociągu zapewnił m.in. dział reklamy i marketingu koncernu Fiat Ferroviaria. Warto przypomnieć, że Najwyższa Izba Kontroli wniosła pod koniec XX wieku o przerwanie negocjacji z Fiat Ferroviaria i unieważnienie przetargu. W konsekwencji Zarząd PKP unieważnił przetarg w grudniu 1999 roku.

Fakt, że obecny producent „Pendolino”  nosi nazwę „Alstom” wcale nie oznacza,  że mamy do czynienia z produkcją spoza Włoch, bo Alstom po prostu przejął Ferroviaria, zatem infrastruktura i lokalizacja, producenta „wahadełka” pozostała ta sama, a co najistotniejsze, większość pracowników reprezentuje interesy rynku pracy Italii.

Zatem kupując Pendolino rząd Donalda Tuska daje nowe miejsca pracy Włochom, natomiast Polaków zatrudnionych w PKP i całym naszym przemyśle kolejowym już za dwa lata czeka bezrobocie!

Rajmund Pollak


3 Responses to Pendolino

  1. wolnościowiec napisał(a):

    A kto pendolino będzie obslugiwal tez Włosi, jezel z PKP odejdzie czesc luzdi to tylko zrobi dobrze tej firmir, jeszcze jak by została firma prywtna, to już bylby sukces. Ale ci co siedza przy korytach zarowno PKP jak i rządu do tego nie dopuszczą. A swoją drogą to wie pan ile będzie tych pociągów, zamiast ogólnikowo to proszę trochę więcej danych, bo to jest tylko bicie piany.

  2. Marko napisał(a):

    No iz kolejny idiota i gamon gospodarczy sie cieszy. Kur…jak te 20 lat PRL bis wypralo mozgi tylu osobnikom ?????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Halleth napisał(a):

    Zamiast o nowych pociagach, wolalbym poczytac artykul o tym jakie sa plusy i minusy obecnego systemu kolei w PL. W sensie – ilu ludzi tam pracuje, ilu z nich to prezesi i sekretarki a ile jest rzeczywistej sily roboczej. Porowanie tych danych z danymi dotyczacymi duzych koncernow. Ile towarow/ludzi transportowanych jest przez kolej i z jaka predkoscia i jak sie to ma do transportu drogowego. Ewentualnie jakie sa koszty utrzymania calego kolejnictwa w stosunku do kosztow utrzymania i budowy drog – to znaczy czy hipotetyczna likwidacja kolei z (oczywiscie hipotetycznym) przeniesieniem srodkow na drogi wplynelaby zauwazalnie na stan transportu drogowego, czy tez jest to kropla w morzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *