Badania rynku to proces polegający na ocenie rentowności sprzedaży nowego towaru lub usług. Należy do jednego z mechanizmów marketingowych, które wspierają gospodarkę wolnorynkową. Nawiązanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem pozwala na sprawdzenie poziomu faktycznego zainteresowania produktem. Badania rynku mogą być prowadzone przez same przedsiębiorstwo lub zlecone innej firmie specjalizującej się w tej dziedzinie. Badani zazwyczaj otrzymują próbki produktów lub stosowne wynagrodzenie.

Jaki jest cel badań rynku?

Celem badań rynku jest ocena stosunku konsumentów do oferowanych towarów i usług. Informacje są zbierane i porządkowane, a na ich podstawie podejmuje się decyzje dotyczące np. zróżnicowania dotychczasowej oferty, dostosowania działań reklamowych lub zaproponowania nowego produktu. Nim dane zostaną wykorzystane w procesie decyzyjnym, poddaje się je wnikliwej analizie i interpretacji.

Wykorzystanie badań rynku w biznesie

Osoba, która rozważa rozpoczęcie działalności gospodarczej, może przeprowadzić badania rynku w celu oceny opłacalności swojego produktu lub usługi. Jeżeli badanie rynku potwierdza zainteresowanie konsumentów, nie pozostaje nic innego jak przystąpić do tworzenia biznesplanu. Jeśli tego zainteresowania brak, firma powinna wykorzystać wyniki badań rynku, aby dokonać zmian w produkcie zgodnie z pragnieniami klienta.

PBR Media opinie:

Dziś powstaje coraz więcej agencji marketingowych, które zajmują się badaniem rynku. Rosnąca liczba tego typu przedsiębiorstw wiąże się z powstaniem nowych miejsc pracy. Jak pracuje się w firmie zajmującej się badaniem rynku? Sprawdzamy opinie o PBR Media – Rozmawialiśmy o tym z pracownikami.
– W PBR Media pracowałem przez cały okres moich studiów – przyznaje pan Łukasz, który dziś jest kierownikiem budowy. – Studia na politechnice były bardzo wymagające. Miałem zajęcia każdego dnia, a przez to problem ze znalezieniem pracy dorywczej. Dopiero z PBR Media udało mi się nawiązać współpracę, która trwała kilka lat. Dzięki temu mogłem pozwolić sobie na realizację moich pasji. Dziś zajmuję bardzo odpowiedzialne stanowisko i czasami tęsknię za łatwą i przyjemną pracą w e-marketingu.

Pani Elżbieta, mieszkanka Białegostoku, pracuje w PBR Media siódmy miesiąc:
– Dostałam pracę w tej firmie we wrześniu poprzedniego roku, kiedy przeszłam na wcześniejszą emeryturę. Nie mam problemu z posługiwaniem się najnowszymi technologiami, bo dzieci wszystkiego mnie nauczyły. Bardzo cieszę się z pracy w PBR Media. Za zarobione pieniądze mamy zamiar wybrać się z mężem na Wyspy Kanaryjskie. Marzyliśmy o tym od czasu naszego ślubu, ale wtedy było to zupełnie niemożliwe. To wspaniałe, że są firmy, które nie wahają się zatrudniać osób w moim wieku. Moja opinia o PBR Media może być tylko i wyłącznie pozytywna.
Opinia z forum: http://zarabiamy.com.pl/opinie/pbr-media-kujawinski-krzysztof

Takich historii jak ta wysłuchałam wiele. Co o firmie sądzi studentka IV roku zarządzania?
– Pensja zawsze na czas, uczciwe zarobki, umowa korzystna dla pracownika – wylicza Aneta. – Po prostu dobra firma, która traktuje ludzi fair – dlatego w Internecie można znaleźć pozytywne opinie. Zanim zaczęłam pracować w PBR Media, miałam już doświadczenie w innych branżach. Wcześniej byłam barmanką, sprzedawczynią, oprowadzałam wycieczki po mieście, sprzątałam w biurach. Kiedy pracodawca był nieuczciwy i nie chciał wypłacić wynagrodzenia, po prostu kończyłam z nim współpracę. Niestety zdarzyło mi się to nie raz. W PBR Media pracuję już prawie półtora roku i wszystko jest ok, zgodnie z umową.

Więcej na stronie: http://forum-przedsiebiorstwa.pl/off-topic/praca-w-pbr-media-opinie/