Usługi kurierskie są niezbędne w sklepie internetowym. W tej chwili najpopularniejsze metody dostawy paczek z e-commerce w Polsce to odbieranie paczek z Paczkomatu® i właśnie kurier. I mimo, że ta pierwsza opcja jest częściej wykorzystywana (więc właściciele sklepów online muszą oferować ją swoim klientom), to kurier pozostaje niedaleko w tyle za nią i jest wciąż niezbędny. Kluczowy jest fakt, że kurier jest w stanie dostarczyć paczkę wszędzie, niezależnie od tego czy klient ma możliwość wybrania się do punktu odbioru. A to nie jest oczywiste, mimo że Paczkomatów jest już na terenie Polski ponad piętnaście tysięcy – nie każdy potencjalny klient jest w stanie i chce się do Paczkomatu wybrać. Jedyna inna usługa, która dociera wszędzie wprost pod adres klienta to list lub paczka pocztowa, ale nie są one ani tak szybkie, ani tak wygodne, zarówno z punktu widzenia klienta, jak i sprzedawcy. Dlatego przesyłki kurierskie w sklepie internetowym pozostają koniecznością.
Jak wybrać kuriera dla twojego sklepu internetowego?
Z tym pytaniem borykają się szczególnie początkujące sklepy internetowe, które nie mają możliwości podpisywania umowy z tuzinem różnych operatorów. Oczywistym kryterium wyboru jest koszt wysyłki paczek, bo klienci zwracają na to uwagę, coraz częściej oczekując wręcz darmowej przesyłki. Niższe ceny przesyłek to jednak nie wszystko, w pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę jakość usług kurierskich. Klienci sklepów internetowych chcą tanią wysyłką, ale chcą też żeby paczki docierały o czasie, z kurierem dało się dogadać, punkt odbioru nie był zlokalizowany nie wiadomo gdzie, a zamówienie docierało w nienaruszonym stanie. Dlatego warto sprawdzić jaką opinię wśród klientów mają różne firmy kurierskie i jak wypadają ona w badaniach rynku. Podpisując umowę z operatorem kurierskim warto również wziąć pod uwagę inne aspekty oferty: elastyczność, ceny wysyłki paczek ze zwrotami (darmowe zwroty są szczególnie ważne w branży odzieżowej), integrację systemów informatycznych operatora i sklepu itp.
Czy InPost jest najlepszym wyborem dla twojego sklepu?
Sporo za tym przemawia. Po pierwsze, InPost jest jednym z najpopularniejszych operatorów logistycznych w Polsce i cieszy się dużym zaufaniem zarówno branży, jak i klientów e-commerce. Co ważne, ma w ofercie wysyłkę paczek kurierem i do Paczkomatów, które (jak już wspomniano) stały się w ostatnich latach preferowaną opcją dostawy z e-commerce dla rosnącej liczby klientów. Sklep internetowy działający na polskim rynku musi oferować klientom dostawę do Paczkomatów, więc połączenie obu form dostawy w ramach jednej umowy wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. InPost oferuje też konkurencyjne ceny: w ofercie dla biznesu zaczynają się już od 9,91 zł za kuriera i 8,91 zł za dostawę do Paczkomatu. Cena przesyłki kurierskiej zależy od jej wagi (maksymalnie 50 kg), podczas gdy w przypadku wysyłko do Paczkomatu o cenie decyduje gabaryt paczki (odpowiadają one trzem wymiarom skrytek), podczas gdy dopuszczalna waga jest stała (25 kg). Obok usługi kurier standard, dostępnej na terenie całego kraju, InPost oferuje też usługi kuriera lokalnego w największych miastach (Warszawa, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław) i w ich okolicy, opcję dostawy do określonej godziny w następny dzień roboczy (do dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej, zależnie od życzeń klienta i godziny nadania). InPost prowadzi również serwis Szybkie Zwroty, za pośrednictwem którego klient sklepu internetowego może wysyłać przesyłki zwrotne z Paczkomatu za pomocą kodu nadania generowanego na stronie internetowej serwisu. Klientom pozwala zaoszczędzić czas (to najprostszy sposób dokonania zwrotu towarów zakupionych online), a sklep kosztuje niewiele (jeżeli zapewnia darmowe zwroty). Paczki można nadawać w Paczkomacie, punkcie obsługi, lub u kuriera, który przyjedzie po nie do sklepu. Przy czym choć za to ostatnie trzeba dopłacić (ok. 5 zł), to przy nadaniu pięciu lub więcej paczek podjazd kurierski jest darmowy. Sklep internetowy raczej nadaje więcej niż pięć przesyłek dziennie, więc raczej za odebranie paczek nie zapłaci. InPost oferuje też niezbędne rozwiązania informatyczne: integrację systemu sklepu i operatora, proste śledzenie przesyłki i cieszącą się wielką popularnością innowacyjną aplikację InPost Mobile. Sklep internetowy może podpisać długoterminową umowę (ta zwany abonament), w ramach której otrzymuje zniżki na przesyłki, w zamian za zobowiązanie do wydawania na nie co miesiąc określonej kwoty minimalnej. Oczywiście w ramach abonamentu może nadawać paczki kurierem i do Paczkomatu.
(Materiał zewnętrzny)