Wymagające warunki, w których muszą wykonywać swoje zadania maszyny budowlane i rolnicze, sprawiają, że z czasem ich osiągi mogą się pogorszyć. W poniższym artykule pokażemy Ci jak sprawnie radzić sobie z wszelkiego rodzaju łatwymi do wyeliminowania problemami.
Bardzo powszechnym problemem w naszych maszynach jest stopniowe ich słabnięcie. Przez to, że nie dzieje się to nagle i w jakiś spektakularny sposób, ciężko nam to dostrzec. Przyczyną może być filtr powietrza, który zassał już sporą ilość pyłu i kurzu. Bardzo dobrze, że to zrobił, bo gdyby nie on te wszystkie zanieczyszczenia trafiłyby do komory spalania w silniku, skutecznie uszkadzając pierścienie i krawędzie cylindrów.
Proste sposoby są najlepsze
Ostry piasek mógłby skutecznie doprowadzić do uszkodzenia silnika poprzez jego zatarcie. Filtr, który już zdążył się zanieczyścić, stawia większy opór podczas zasysania powietrza do silnika. Mniejsza ilość powietrza to gorsze osiągi i wyższe spalanie. Nie zastanawiaj się zbyt długo, tylko zadbaj o wymianę na czas.
Nieprawidłowa praca silnika może w znacznym stopniu obniżyć jego sprawność, a nawet żywotność. Budujący się wtedy nagar z nieprzepalonego paliwa to krótka droga do awarii. Zadbaj o szybką wymianę na wysokiej jakości filtr powietrza John Deere. Niewielkim kosztem Zyskasz kilkanaście koni mechanicznych więcej.
Innym niezwykle ważnym elementem, który odpowiada w znacznym stopniu za wydajność naszej maszyny, jest filtr paliwa. Szczególnie w silnikach diesla ma to niebagatelne znaczenie, ponieważ olej napędowy potrafi rozdzielać się na różne frakcje. Posiada wiele dodatków, które mogą przy niższych temperaturach oddzielić parafinę od reszty paliwa. Dochodzi wtedy najczęściej do zapychania się filtra lub zmniejszenia przepustowości układu paliwowego.
Pamiętaj o wymianie filtrów
Prowadzi to często do nadmiernego obciążenia pompy wtryskowej, która może ulec awarii. Naprawa lub wymiana takiej pompy to bardzo wysokie koszty, a specjalistów w tej dziedzinie jest jak na lekarstwo. Wymiana filtra paliwa jest nieco bardziej kłopotliwa niż tego od powietrza. Aby go wymienić, musimy rozłączyć układ paliwowy.
Na szczęście zazwyczaj jest on umieszczony w najwyższym punkcie, więc sprawnie manipulując przewodami paliwowymi, nie rozlejemy zbyt dużo oleju. Przed montażem, warto nowy filtr nasączyć dokładnie w ropie, aby maksymalnie ograniczyć ryzyko zapowietrzenia układu. Przy wielu filtrach, na obudowie znajdziemy specjalne pompki, które zaciągną odpowiednią ilość paliwa do wewnątrz.
Niektóre modele pojazdów posiadają specjalne dźwignie przy pompach wstępnych, ale z doświadczenia wiemy, że używanie ich jest często przyczyną nieszczelności w układzie. Czasami po takiej wymianie będzie trzeba nieco dłużej pokręcić rozrusznikiem, ale operacja jest na tyle prosta, że z pewnością Ci się powiedzie.
Dobre paliwo to podstawa!
Ostatnim z proponowanych przez nas sposobów na poprawy osiągów, będzie użycie środków do czyszczenia komory spalania. Wiele lat pracy na źle wyregulowanej pompie wtryskowej może skutkować nagromadzeniem się potężnej ilości nagaru, który pogarsza osiągi naszego sprzętu.
Z pomocą przychodzą profesjonalne środki, które pomagają w wypaleniu niechcianej substancji. Są różne szkoły na temat stosowania różnego rodzaju dodatków do paliwa przy starych pojazdach. Niektórzy twierdzą, że mogą spowodować różnego rodzaju nieszczelności. Według nas, w najgorszym razie przyspieszą i tak nieuniknioną naprawę, ponieważ uszczelnienie wykonane z brudu i smoły, to nie uszczelnienie, tylko tykająca bomba zegarowa.
W czasie korzystania z maszyn w okresie zimowym starym rozwiązaniem jest uszlachetnianie oleju napędowego domieszką benzyny. Dzięki temu unikniemy problemów związanych z wytrącaniem benzyny. Praktyka ta jest jednak coraz rzadziej stosowana, ponieważ producenci paliw też poznali ten sekret i wypuszczają specjalne paliwo zimowe, które rozwiązuje ten problem.
Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomógł Ci w decyzji o wykonaniu tych prostych czynności. To dzięki nim sprawniej będziesz mógł wykonywać swoją pracę, a także obniżysz koszty ewentualnych remontów.
(Materiał zewnętrzny)