Obecność firmy w social mediach jest niezwykle istotna i oferuje wiele możliwości. To m.in. szansa na zbudowanie trwalej relacji z klientami. Dzięki takiej stronie możemy na bieżąco pozostawać z nimi w kontakcie i pozyskiwać wiele cennych informacji, chociażby na temat satysfakcji z naszych usług. Odpowiednio prowadzony fanpage wymaga jednak zaangażowania i systematyczności. Przyda się także doświadczenie w realizowaniu kampanii marketingowych w social mediach.
Profil na Facebooku i jego rola w SM
Większość marek i firm posiada swoją stronę na Facebooku. Nie ma w tym nic dziwnego. Ten portal gromadzi ponad 12 milionów Polaków. Założenie własnego fanapge’u na FB znacznie zwiększa nasz zasięg. W ten sposób możemy dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów, którzy dotąd nie wiedzieli o naszym istnieniu bądź nie zdecydowali się na skorzystanie z naszych usług. Jest to jednocześnie bardzo skuteczna forma reklamy.
Zwiększ zaangażowanie użytkowników
Fanpage marki bądź firmy znacznie zwiększa zaangażowanie e-konsumentów. Daje im także możliwość na bezpośredni kontakt. Strona internetowa firmy ogranicza użytkowników do określonych zachowań. Za jej pośrednictwem mogą wyłącznie złożyć zamówienie, przyjrzeć się bliżej ofercie lub ewentualnie umówić się na wizytę. Tymczasem fanpage daje im o wiele więcej możliwości. Mogą się na nim aktywnie udzielać, odpowiadać o swoich wrażeniach, oceniać, zadawać pytania, a nawet sugerować pewne zmiany. Co więcej, mogą poczuć, że są ważni. Bardzo cenną opcją Facebooka jest oznaczanie osób w komentarzach (tzw. tagowanie), dzięki czemu możemy odpowiadać bezpośrednie na zapytania wybranych osób. Warto korzystać z niej jak najczęściej.
Zbuduj trwałe relacje i zachęć do działania
Jeśli dany klient ceni i lubi daną markę, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że skorzysta z jej usług. Wydaje się to proste. Wystarczy zatem sprawić, że internauci zyskają do nas zaufanie. W jaki sposób można to zrobić? Fanpage to nie tylko strona, na której prezentujemy naszą ofertę, ale firmę w ogóle. Pokażmy w jakie akcje się angażujemy, jak wspieramy fundacje, jak podnosimy własne kompetencje i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, itd. Sprawdzonym rozwiązaniem jest również organizowanie konkursów, dzięki którym internauci mogą wykazać się kreatywnością i coś zyskać.
Informacja zwrotna – doceń jej rolę
Fanpage, to także szansa na otrzymanie informacji zwrotnej od naszych klientów. Czy nasza oferta przypadła im do gustu? Co im się nie podoba? Czy strona jest intuicyjna? Jak wygląda kwestia przesyłek? Takie opinie są bardzo ważne, ponieważ pozwalają budować jeszcze lepszą firmę zorientowaną na potrzeby klientów.
Prowadzenie fanpage’u wymaga znajomości technik marketingowych i czasu, dlatego dobrze jest zlecić to zadanie podmiotowi zewnętrznemu. Taką ofertą znaleźć można m.in. na stronie www.aplanmedia.pl. Jeśli chcemy zrobić to sami, warto zapoznać się z pewnymi zasadami dotyczącymi komunikacji internetowej. Wówczas będzie nam o wiele łatwiej osiągnąć zamierzony cel.