Wszystkie gry online dzielą się na gry darmowe, gry płatne i gry warunkowo darmowe. Te pierwsze nie wymagają żadnych inwestycji ani transakcji finansowych w ogóle, ale zarabiają na reklamie. Te płatne oferują abonament za dostęp lub zakup pakietów rozszerzających. Podobnie jak w przypadku kasyna z minimalnym depozytem, takie projekty często oferują symboliczną cenę za dostęp, próbując wykorzystać masowe zainteresowanie. Gry nieodpłatne warunkowo to gry z bezpłatnym wstępem i pewnymi dodatkowymi przywilejami za dodatkową opłatą. Jednak we wszystkich trzech typach gier użytkownicy mogą zarabiać własne pieniądze, a wysokość tych dochodów zależy tylko od stopnia przedsiębiorczości i wyobraźni samego gracza.
Jak można zarabiać w grach online
Gry z rozwiniętą gospodarką są z reguły przeznaczone do długotrwałego pompowania. Początkowo na Twoje konto wpływają pewne środki na start. Allright casino bonus ma tę samą zasadę – prezent bez depozytu. Jedyna różnica polega na istocie tych zasobów. W kasynie są to potencjalnie prawdziwe pieniądze, podczas gdy w grze jest to drewno, ruda lub diamenty, za pomocą których należy zbudować ten sam tartak i zdobyć warunkowe piksele. W projekcie gry zasób rzadko ma jakąkolwiek realną wartość. Nawet jeśli administracja i pozwala kupić go za prawdziwe, po zapłaceniu kartą lub e-portfel do przyspieszenia procesu wydobycia, a następnie sprzedać go następnie również ha prawdziwe niemożliwe. Ponadto administracja zazwyczaj aktywnie zwalcza nielegalne transakcje, zabraniając dokonywania transakcji na prawdziwe pieniądze za pomocą oprogramowania lub regulaminu.
Taka polityka jest zrozumiała. Jeśli gracze zaczną kupować zasoby i amunicję od siebie nawzajem, rozpocznie się nieunikniony dumping. Użytkownicy będą po prostu negocjować cenę, ignorując oficjalny sklep z artefaktami.
Istnieją wyjątki. Niektóre projekty po prostu przymykają oko na to, że gracze sprzedają sobie nawzajem tę samą rudę lub artefakty, aby się wyposażyć. Zazwyczaj są to gry, które zarabiają na abonamentach – płatnych wejściach. Gdy gracz zapłaci za miesiąc użytkowania, administracji nie zależy na tym, jakie operacje zarobi w trakcie pompowania. Inne gry nie zakazują operacji ekonomicznych, ale mocno ograniczają je programowo – przedmioty sprzedawane w oficjalnym sklepie po prostu nie mogą być przenoszone. Jeśli gracze kupują je dla siebie nawzajem, w jakiś sposób omijając zasady transferów, sam projekt na tym nie ucierpi. Jeśli jeden użytkownik pomagał drugiemu w bitwach i otrzymał za to artefakt premium lub pieniądze z gry, kierownictwo projektu nie jest już tym zainteresowane.
Najczęściej w grach są sprzedawane:
- artefakty – rzadkie dropy, które dają korzyści w grze;
- skóry lub muszle, które również są zbierane podczas gry;
- usługi parowania w trudnych chwilach.
Jednym z istotnych obszarów obrotu poza grą jest sprzedaż kont. Gracze, którzy są zbyt leniwi, by przez kilka miesięcy pompować czołg lub postać elfa, są gotowi wyłożyć mnóstwo pieniędzy i po prostu kupić konto od kogoś, kto jest znudzony grą. Niektóre rekiny świata gry umieszczają na strumieniu pierwszy poziom, a następnie sprzedają konta za pośrednictwem wyspecjalizowanych giełd.
Usługi płatne w środowisku gier
Duże projekty internetowe to ogromny przemysł, w którym gra stanowi centrum, ale nie jedyną platformę. Równolegle powstają strony kibiców, portale społecznościowe, satelity ratingowe i reklamowe, tworzone zarówno przez kibiców, jak i przedstawicieli administracji. A życie gry jest w nich czasem bardziej aktywne niż w głównym świecie gry. Można tam sprzedawać płatne usługi. Gracze oferują sobie nawzajem:
Zwiększanie lub pompowanie w trudnych momentach gry lub na trudnych mapach;
Porady dotyczące gry i wskazówki, jak optymalnie się rozwijać;
Pomaganie sobie nawzajem w zdobywaniu określonych osiągnięć lub rang;
Projektowanie atrybutów klanu, takich jak awatary, hymny i gadżety;
Pisanie artykułów lub poradników związanych z grą lub tematyką.
W niektórych grach sama administracja wnosi wkład finansowy do zasobów gry, płacąc właścicielom platformy w grze lub za prawdziwe zasoby. Opłaca również usługi moderatorów i administratorów serwerów, pomoc techniczną, czasami pozyskiwaną spośród aktywnych użytkowników, którzy dobrze znają mechanikę gry. W niektórych przypadkach właściciele takich zasobów sami zarabiają na frekwencji, wykorzystując popularność gry do zarabiania własnych pieniędzy.
Gry monetyzowane – piramidy finansowe w branży gier komputerowych
Jedyny wyjątek stanowią projekty, które w miarę legalnie zarabiają na grach – tzw. projekty z monetyzacją. Są to jawne piramidy finansowe opakowane w powłokę gry online. Kładą nacisk na dochody, oferując pieczenie i sprzedaż wirtualnych naleśników lub hodowlę malowanych kurczaków. Podstawowym warunkiem jest zainwestowanie co najmniej minimalnej kwoty przed wypłatą środków. Nawet jeśli na początku zapewniony zostanie kapitał początkowy, zostanie to odnotowane w umowie z użytkownikiem. Takie projekty działają dosłownie przez kilka miesięcy, po czym wpadają w zastój, tzn. przestają się opłacać, gdy tylko ustaje napływ nowych graczy. Inwestując w przewoźników lub zasoby, można szybko stracić te pieniądze.
Decydując się na zarabianie pieniędzy na grach online, musisz zrozumieć, że platformy te nie są przeznaczone do wycofywania użytkowników. Nawet jeśli przepisy nie zabraniają uzyskiwania dochodów ubocznych, administracja raczej nie dopuści do wycieku aktywów. Nawet transakcje finansowe polegają tylko na wpłacie, zazwyczaj nie ma możliwości wypłaty środków. Zarabianie pieniędzy jest możliwe tylko w projektach, które są przeznaczone do świadczenia takich usług – kasynach, zakładach online, sklepach bukmacherskich. Próba obejścia tych zasad może doprowadzić do utraty samych kont.