Tak z pewnością niejeden raz powiedział właściciel przedsiębiorstwa, który wdrożył w swojej firmie wybrany z systemów „zarządzania relacjami” czy też pracownik, jaki system ten musiał obsługiwać. Istotą CRM ów jest bowiem to, by były w jak największym stopniu funkcjonalne. Jeżeli zaś ten czynnik nie jest spełniony nie można będzie oczekiwać pozytywnych rezultatów. Organizacja miejsca pracy domaga się przecież tego, aby posiadać narzędzia dzięki jakim codziennie wykonywane obowiązki będą uproszczone w takim stopniu, jaki pozwoli na wydajność konkretnego pracownika, gdyż to przełoży się na pracę całego zespołu. Biorąc pod wzgląd to, że zaledwie 0,2 % wszystkich polskich firm zatrudnia więcej niż 250 pracowników niedorzeczne wydaje się, iż mimo to wielu przedsiębiorców decyduje się na wybór CRM-ów skomplikowanych, produkowanych w międzynarodowych korporacjach. Nawet jeśli są one popularne to nie oznacza, że sprawdzą się w polskich realiach.
Rozsądna decyzja
Należy więc dokładnie przemyśleć, który spośród systemów CRM nadaje się do tego, by spełnić oczekiwania firmy jakiej jest się właścicielem. Warto przejrzeć rodzime projekty, gdyż to one właśnie są w największym stopniu dostosowane do tutejszego rynku pracy, a więc i doskonale będą odzwierciedlać rytm działań w konkretnej firmie. Przede wszystkim nie można zapominać o grupie docelowej, dla jakiej przeznacza się CRM. W końcu, jest to system jaki ma być dostosowany do pracowników danej firmy, a nie na przykład dla zarządu. Dlatego wato przetestować kilka z tego typu aplikacji zanim finalnie zdecydujemy się na jedną z nich. Ważny będzie również sposób przeprowadzania szkoleń oraz wcześniej z tym związane ustalenie, jaka opcja z danego CRM-u jest najbardziej istotne pod kątem prosperowania firmy. Jak wiadomo, są przedsiębiorstwa gdzie priorytetowe okażą się relacje z klientami, a będą i takie, gdzie o wiele większe znaczenie będzie posiadać zarządzanie inwestycjami. Warto o tym pamiętać i dobrać CRM pod profil własnej firmy.
Wzbudzenie świadomości
Świadomość odnośnie tego, jaką rolę spełniają proste narzędzia CRM to podstawa do tego, aby później nie było potrzeby zamartwiania się, iż jednak dobrano zły system pod kryteria, jakie powinny być wzięte pod uwagę przy konkretnej firmie. Każdy przedsiębiorca musi w końcu pamiętać o tym, że kluczem do sukcesu jego firmy jest zadowolenie współpracujących z nią klientów, co będzie się wprost wyrażać w ich lojalności.
A kiedy klient jest najbardziej zadowolony?
Kiedy przedstawiciele firmy, z jaką współpracuje nie zapominają o umówionych spotkaniach. Kiedy wie, że może liczyć na bieżące oferty od firmy z jaką nawiązał współpracę. Kiedy ma poczucie bezpieczeństwa odnośnie transakcji, gdyż pracownicy danej spółki monitorują je systematycznie, stale też udzielając informacji o przebiegu konkretnych zleceń. Jednym słowem: zadowolony klient to klient, który czuje, że traktowany jest z uwagą.
I takiego klienta można zawsze zyskać, kiedy będzie się używać sprawdzonego systemu CRM. Takiego, z jakim żadnym pracownik nie będzie mieć problemu w trakcie codziennej obsługi i dzięki temu wydajnie zapracuje na dobre imię przedsiębiorstwa.
Dostosowanie wymagań CRM do konkretnej branży
W momencie, w którym poszukiwać będzie się sprawnego systemu CRM, należy pamiętać o tym, że musi on być dostosowany do niszy, w której działamy. I tutaj kolejny powód dla którego system takie nie może być absolutnie skomplikowany. Otóż, dobierając CRM należy zwrócić uwagę na to, czy posiada on optymalnie opracowaną listę zadań, jakimi pracownicy firmy sprawnie będą mieli szansę się między sobą podzielić. Kolejno, czy nie ma w nim zbyt wielu niepotrzebnych funkcji, co do jakich wiemy, iż akurat w przypadku naszego przedsiębiorstwa będą one zupełnie niepotrzebne.
Oprogramowanie jako usługa…
…czyli SaaS oznacza model jaki wyznacza linię działania systemów CRM w trybie online. Pozwala to na korzystanie z aplikacji bez konieczności utrzymywania infrastruktury, podpisywania długotrwałych umów czy też konfigurowania systemów. I to właśnie dlatego uważa się, że systemy CRM w trybie online należą do tych nieskomplikowanych z jakich z pewnością będzie się zadowolonym. Szczególnie zaś wtedy, kiedy posiada się niewielkie przedsiębiorstwo. Gotowe i dostępne „od ręki” rozwiązania pozwolą każdemu pracownikowi firmy skupić się na zadaniach jakie ma do wykonania i w ogóle tym samym nie będzie on musiał zastanawiać się nad funkcjonowaniem sprzętu. Skoncentruje się on po prostu na kwestiach nadrzędnych we własnej pracy zawodowej.
Nieskomplikowany system CRM to taki, który:
- nie potrzebuje instalacji oraz specjalnych wdrożeń,
- jest łatwo dostępny, wystarczy tylko posiadać laptopa, komputer stacjonarny bądź telefon komórkowy,
- dostępny jest po mniejszych kosztach utrzymania,
- zawiera automatyczne aktualizacje i są to zawsze najnowsze wersje,
- pozwala na automatyczne oraz elastyczne rozbudowanie posiadanych aplikacji wraz z tym, jak dane przedsiębiorstwo się rozwija,
- opiera się na prostej i intuicyjnej obsłudze.
Te cechy dokładnie określają jaki powinien być program CRM, co do jakiego obsługi nikt nie będzie mieć żadnych wątpliwości. Ważne jest też to, że aplikacja taka powinna być tak opracowana, aby każda z osób, które będą mieć z nią do czynienia miała świadomość tego , że rzeczywiście ma do czynienia z takim systemem jaki szybko nauczy się obsługiwać. Nieporozumienia z klientami odejdą w niepamięć, ponieważ wszystko zostanie automatycznie zapamiętane przez funkcjonalny, a zarazem prosty CRM online.
Brak komplikacji w przypadku miniCRM.pl
Święty Gral odnaleziony!
Jeśli już w takim razie do tej pory miało się do czynienia z oprogramowaniem zagranicznym czy też z klasycznymi CRM-ami i nie sprawdziły się one pod kątem użyteczności to rzeczywiście należy zastanowić się nad dwoma kwestiami. Po pierwsze, czy nie przekonać się do modelu CRM w trybie online. Jak bowiem widać na przykładzie tego artykułu ten model jest nie tylko najbardziej wydajny, ale i zaliczyć można go do takich do jakich pracownicy szybcy się przyzwyczają dzięki temu w krótkim czasie poprawi się efektywność firmy. Takim produktem jest miniCRM.pl produkt Bielskiej firmy Ageno jaki najlepiej sprawdza się w polskich realiach dostosowanych do mniejszych przedsiębiorstw. Jest to system oparty na intuicyjnej obsłudze, co do jakiej wiadomo już, iż naprawdę ma spore znaczenie. Program jest nieskomplikowany także dzięki temu jak przedstawia się wizualnie. Jego projekt jest przejrzysty i dzięki temu konkretni pracownicy mogą swobodnie przemieszczać się po kolejnych opcjach i perfekcyjnie wywiązywać się ze swoich zobowiązań zawodowych. Po prostu mają na to ochotę, bo ładną aplikację używa się z przyjemnością. Spore znaczenie ma też fakt, iż aplikacja posiada wersje testowe, po to, by każdy zainteresowany nim pracodawca miał szansę sprawdzić, która spośród opcji (https://minicrm.pl/cennik) sprawdzi się najlepiej w jego teamie.
Ten prosty CRM posiada wszystkie cechy wymienione w tym tekście w związku z tym nikt nie wypowie już więcej zdania: „Mój CRM jest zbyt skomplikowany!” jeśli będzie korzystać z tej aplikacji lub podobnej. Polecamy wypróbować miniCRM we własnym zakresie i w swojej branży. Przygotowanie testu potrwa mniej niż 30 sekund.